سرویس فضاي مجازي ۱۳۹۶/۹/۳۰ - ۱۴ : ۲۵ شماره: 16170
وزير ارتباطات: بيشترين مزيت فضاي مجازي سرعت ترويج در آن است
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بيشترين مزيت فضاي مجازي را سرعت ترويج آن دانست و گفت: بايد از فضاي مجازي براي ترويج حرف حق استفاده کنيم و : اميدوارم بتوانيم فرمايشات مقام معظم رهبري در به کارگيري ظرفيت‌هاي فضاي مجازي براي ترويج معارف ديني و اسلامي را هرچه سريعتر اجرايي کنيم.

وايمکس نيوز- امروز (پنجشنبه) محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اجلاس نماز و فضاي مجازي در بندرعباس، خصوصيت مهم فضاي مجازي را سرعت انتشار آن دانست و گفت: بيشترين استفاده از فضاي مجازي، ترويج است که هم حق و هم باطل را منتشر مي کند.
وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در اين مورد افزود: مقام معظم رهبري فرمودند از اين فضاي ترويجي براي ترويج حرف حق استفاده کنيم و ذائقه امروز مردم چيزي است که حضرت علي عليه السلام فرموده اند خيرالکلام قل ودل يعني کوتاه و با معني سخن بايد گفت.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد با اشاره به اينکه نحوه ارايه مطلب، جامعه مخاطب را پيدا مي کند، اظهار کرد: يکي در ذهنش مطالب مثبت و پايه اول خوبي قرار گرفته و ديگري پايه اوليه نامناسبي در ذهنش است و آن پيام و خبري که در فضاي مجازي مخابره مي کنيم اتصال مي دهد آن واقعيتي هاي ذهني را و هر کسي برداشت خود را از آن مي کند.
بالاترين مقام مسوول حوزه ICT کشور تصريح کرد: اصولا امروزه پيام مخابره شده، اصل مطلب نيست بلکه نقشه ذهني اتصال واقعيتها ذهني افراد به يکديگر است که اين واقعيت هاي ذهني افراد از مدارس، خانواده، دانشگاه ها و حوزه ها و ... مي آيد.
وي با بيان اينکه تغيير ادبيات ارايه مطلب را مذموم ندانيم، افزود: با يک عکس، فتو تيتر يا ويدئو مي‌توان به شبهات پاسخ دهيم البته بايد موضع فعالانه داشته باشيم و فقط به فکر دفاع کردن در مقابل شبهات نباشيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه حرفي که مي زنيم بايد خودمان به آن عمل کنيم، گفت: کسي که در اين فضا مي‌خواهد کار کند لازمه اوليه اش ارتباط با خدا است و خودمان را فراموش نکنيم و عملکرد خودمان را در نظر بگيريم.
آذري جهرمي با اشاره به اينکه خودم و همه همکارانم را به نماز اول وقت توصيه کردم، اظهار کرد: اگر قلبمان در هنگام اذان تپيد، حرفمان براي ترويج نماز اثر خواهد کرد و فضاي مجازي نيز آن را منتقل خواهد کرد.
عضو کابينه دولت دوازدهم تصريح کرد: اميدوارم بتوانيم فرمايشات مقام معظم رهبري در به کارگيري ظرفيت‌هاي فضاي مجازي براي ترويج معارف ديني و اسلامي را هرچه سريعتر اجرايي کنيم.
بالاترين مقام مسوول حوزه ICT کشور با بيان اينکه بايد حرف جالب را بزنيم تا آن پيام واقعي نماز را برساند، اظهارکرد: البته وقتي ما يک نقشه اي را ارايه مي کنيم مردم نگاه مي کند که ما چقدر به آن پاي بند هستيم و از چه مرجعي صادر مي شود و آيا از دل برآمده که بر دل بنشيند يا خير.
وي به آمار يکي از دستگاه هاي امنيتي که از پايش فضاي مجازي بدست آمده بود اشاره کرد و افزود: بنابر آن آمار مطالب مرتبط با ترويج دين در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي چيزي حدود 5 درصد است و جالب است مطالب مرتبط با مفاسد اجتماعي و مطالب غيراخلاقي و ضد دين نيز همين حدود 5 درصد است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: وقتي تاثير و ماندگاري مطالب را بررسي کرده بودند که يک مطلب غيراخلاقي چه ميزان مورد اقبال قرار گرفته و به چه ميزان پخش شده است، آمار بسيار قابل توجه است بطوريکه مثلا متن دعاي فرج و صلوات خاصه امام رضا عليه السلام شايد در آن مدت حدود 20 ميليون بار ديده شده بود ولي بازديد بالاتر از يک ميليون را در مطالب غيراخلاقي آن گزارش نديدم.
آذري جهرمي در مورد آمار و ارقام ارايه شده در گزارش اظهار کرد: معناش اين نيست که محتواي غيراخلاقي توليد نمي شود بلکه بدين معناست که بستر لازم براي مطالب مناسب جامعه را داريم و اقبال مردم به آن مطالب بيشتر است.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد با اشاره به اينکه خيلي از دشمنان در زمان هاي بسيار متمادي و نه فقط در زمان جمهوري اسلامي تلاش کردند که دين را از بين ببرند، تصريح کرد: در سال هاي اخير دشمنان ما به قصد براندازي شبيه خون فرهنگي را آغاز کردند و از هر ابزاري هم توانستند استفاده کردند و يک روز از ويديو، يک روز از ماهواره و امروز هم از فضاي مجازي استفاده مي کنند چراکه در دشمني دشمنانمان که شکي وجود ندارد اما سوال اينجاست که آيا سال به سال در جمعيت افرادي که به سمت پياده روي اربعين مي روند کاسته مي شود يا افزوده مي شود؟ و يا سال به سال اقبال مردم به مراسم شب هاي قدر بيشتر مي شود يا کمتر مي شود.
بالاترين مقام مسوول حوزه ICT کشور با بيان اينکه اگر اين هنر را داشته باشيم که نقشه را درست منتقل کنيم و با عمل ما نيز بخواند، قطعا در فضاي مجازي موفق هستيم، خاطرنشان کرد: شايد جوانان ما امروز حوصله و وقت کمتب داشته باشند و توجه نکنند و کمتر پاي يک منبر يک ساعته بنشينند اما تاثير يک موشن گرافي، فتوتيتر يا تصاوير پس زمينه به شدت تکان دهنده است که اين يعني هنر که براي ترويج نماز بايد از  اين هنر استفاده کنيم.

انتهاي خبر / وب سايت اطلاع رساني وايمکس نيوز / شماره: 16170
اخبار مرتبط

نظر شما درباره اين خبر
نام و نام خانوادگي

پست الکترونيک

نظر شما
نظرات

عضویت در خبرنامه
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:

چنانچه قبلا در خبرنامه ثبت نام نموده اید ، در صورت عدم تمایل به ارسال خبرنامه اینجا کلیک کنید

آرشيو خبر ها

نظرسنجي