سرویس فضاي مجازي ۱۳۹۷/۲/۹ - ۱۵ : ۴ شماره: 16522
چهار کاري که نبايد در رسانه‌هاي اجتماعي انجام دهيم
ابتکار بزرگي است وقتي کسب و کارها براي افزايش کمک‌هاي خيريه و آگاهي مردم از يک مراسم خيريه و يا بلاي طبيعي استفاده مي‌کنند، اما گاهي سوءاستفاده کردن از اين حوادث باعث بدنامي و کاهش اعتماد مشتريان مي‌شود.

رسانه‌هاي اجتماعي ابزار فوق العاده‌اي براي بيزنس‌ها هستند تا بتوانند به راحتي با مشتريان خود در سراسر کره خاکي در ارتباط باشند. با اين حال سوءاستفاده از اين رسانه‌ها مي‌تواند عواقبي چون از دست دادن مشتري يا فالورها، بدنامي، کاهش فروش، بسته شدن حساب کاربري و يا حتي پيگيري قانوني را به همراه داشته باشد. در ادامه به چهار عمل که در استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي بايد از آنها دوري نمود اشاره مي‌گردد.

خريد فالور

بسياري از کسب و کارها به خريد هزاران فالور جديد توييتري متوسل مي‌شوند تا در مدت کوتاهي معروف و محبوب به نظر برسند. اگرچه در شبکه‌اي مانند توييتر کيفيت بر کميت و تعداد فالورها مقدم است. خريد فالور به چند دليل عملي نادرست محسوب مي‌شود.

1-فالورهاي خريداري شده مردم واقعي نيستند در نتيجه هرگز مشتري و طرفدار برند شما محسوب نمي‌شوند.
2-فالورهاي خريداري شده معمولاً حساب‌هاي کاربري ساختگي‌اي هستند که نمي‌توانند در مکالمات و ارتباط با ديگران نقشي داشته باشند که علت اصلي داشتن يک حساب کاربري در توييتر را زير سؤال مي‌برد.
3-شرکت‌هاي تجاري هزاران دلار بابت فالورهاي هدفمند و واقعي از شما مي‌طلبند اما هيچ تضميني وجود ندارد که فالورهاي فروخته شده به کسب و کار شما علاقمند باشند و بعد از مدتي شما را آنفالو نکنند.
بهترين راه کسب فالورهاي توييتري از طريق اشتراک گذاري اطلاعات جذاب و مفيد، مکالمات آنلاين، ارزش بخشيدن به زندگي فالورها و دنبال کردن نفوذگراني(افرادي که در شبکه‌هاي مجازي بر روي تصميمات و زندگي افراد تاثيرگذارند، مانند بازيگران و افراد مشهور) که صنعت و يا خط مشي مشابه شما دارند.
 
پرداخت پول در قبال نظرات در رسانه‌هاي اجتماعي

 کاري که معمولاً کسب و کارها انجام مي‌دهند اينست که در قبال توييت و يا پستي در مورد کيفيت سرويس و يا محصولشان هزينه‌اي مي‌پردازند. اگرچه بسياري از افراد که کار تبليغات شرکتي را انجام مي‌دهند با شما در مورد تبليغاتي بودن پستشان صادق هستند، اما همه آن‌ها اين کار را نمي‌کنند. قوانين افشاگري به دنبال محافظت از منافع مخاطبان هرگونه نقض آشکار اين قوانين را مجازات مي‌کند. افراد مشهور و سازمان‌ها هم آگاهند که هرگونه تبليغات بدون فاش ماهيت تبليغاتي، پس از آشکار شدن منظورشان به شدت با واکنش منفي روبرو مي‌شوند.

اگر کسب و کارها به نفوذگران براي پست و يا توييت کردن مطلبي براي تبليغ محصول خود مبلغي پرداخت کنند، فالورها بايد از اين مورد مطلع باشند. بر اساس اطلاعات سايت پليس فتا، در غير اينصورت، اين موارد مي‌توانند باعث بدنامي کسب و کار و از دست دادن مشتريان آن شوند.

سرمايه گذاري در خيريه يا کمک به خسارت ديدگان يک بلاي طبيعي براي گرفتن "لايک"هاي بيشتر

 همچنين فالورها از اينکه کسب و کاري از خبرهاي مهم براي بالا بردن برند خود استفاده کند، بيزار و خسته مي‌شوند. اين عمل ممکن است باعث شود خيريه کمک‌هاي ارزشمندي را از دست بدهد. بنابراين حتماً قبل از اشتراک گذاري هر مطلبي در فضاي مجازي از درستي کار خود اطمينان کافي داشته باشيد.

نظرات جعلي

بسياري از مشتريان اکنون از وب سايت‌هاي بررسي آنلاين مانند تريپ ادوايزر و آيت ابيليتي براي ابراز نظرات خود در مورد محصولات يا کسب و کارها استفاده مي‌کنند. به دليل نگراني از گرفتن نظرات منفي، برخي اقدام به پست کردن نظرات مثبت تحت نام‌هاي جعلي مي‌کنند. عواقب زيادي در مورد وضع قانوني به منظور ممنوعيت انتشار نظرسنجي جعلي وجود دارد.

شرکت‌ها و افراد جريمه مي‌شوند و از سايت‌ها اخراج خواهند شد. جالب است بدانيد، آمازون در حال حاضر اقدام قانوني براي جلوگيري از بررسي جعلي، ادعاي دعوي عليه 1000 کاربر متهم به خريد و فروش بررسي‌هاي جعلي را آغاز کرده است.

ارسال نظرات و بررسي‌هاي جعلي اخلاقاً اشتباه است و فرضيه‌هاي دروغين درباره يک نام تجاري را ايجاد مي‌کند. اگر اين قانون شکني در مورد کسب و کار شما فاش شود، شهرت شما آسيب خواهد ديد و مي‌تواند باعث کاهش فروش شود.

منبع: ايسنا

انتهاي خبر / وب سايت اطلاع رساني وايمکس نيوز / شماره: 16522
اخبار مرتبط

نظر شما درباره اين خبر
نام و نام خانوادگي

پست الکترونيک

نظر شما
نظرات

عضویت در خبرنامه
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:

چنانچه قبلا در خبرنامه ثبت نام نموده اید ، در صورت عدم تمایل به ارسال خبرنامه اینجا کلیک کنید

آرشيو خبر ها

نظرسنجي