سرویس اپراتورها ۱۳۹۷/۲/۳۰ - ۱۲ : ۲۸ شماره: 16581
با ذکر مکان جغرافيايي از اپراتورهاي موبايل شکايت کنيد
با سامانه ثبت شکايات مبتني بر مکان‌نماي جغرافيايي، مشترکان مي‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با مشخص کردن مکان جغرافيايي، ضمن اعلام مشکل به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، به حل اشکال توسط اپراتور کمک کنند.

وايمکس نيوز- اختلالات صوت و ديتا در برهه‌اي از زمان براي مشترکان و کاربران اپراتورهاي مختلف زياد پيش مي‌آمد. از طرفي اشاره به جزئيات اين اختلالات از جمله مکان جغرافيايي براي حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهميت زيادي برخوردار است. به همين دليل «سامانه ثبت شکايات مبتني بر مکان‌نماي جغرافيائي» با هدف تقويت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه    ارتباطات و فناوري اطلاعاتاطلاع از کميت و کيفيت فعاليت خدمات‌دهندگان و ارتقاي اين سيستم با رويکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازي شده است.

در اين راستا محمدجواد آذري جهرمي - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - با تاکيد بر لزوم نظارت و بهبود کيفيت اظهار کرده است: سرعت توسعه فناوري اطلاعات و زيرساخت‌ها در کشور بسيار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کيفيت دارند. مکمل اپراتورها، سيستم نظارت مردمي است و با رونمايي از سيستم مبتني بر نقطه جغرافيايي، از اين پس اپراتورها مطابق وعده‌اي که داده بوديم، در معرض نظارت عمومي مردم هستند.

ويژگي متمايز اين سامانه، رصد ميزان شکايات ثبت‌شده از اپراتورها يا ساير شرکت‌هاي خدمات‌دهنده به صورت بر خط روي نقشه‌هاي جغرافيائي است. اين امکان تاثير مثبتي بر پاسخگوتر شدن شرکت‌ها و ايجاد شفافيت بيشتر درباره عملکرد آن‌ها داشته و در ارزيابي مردم از اپراتورها يا ساير شرکت‌هاي خدمات‌دهنده تاثيرگذار خواهد بود.

کمک به مکان‌يابي موقعيتي که مشترک به گزارش‌دهي درباره وضعيت آن پرداخته، يکي ديگر از ويژگي‌هاي اين سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه‌اي از يک جاده بين شهري نيز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان يا قطعي شود کاربر به سادگي مي‌تواند با جانمايي آن در اين سيستم، به ناظر يا اپراتور براي حل آن کمک کند. ويژگي ديگر اين سامانه چندرسانه‌اي بودن آن و قابليت انتقال متن، صوت، تصوير و ويدئو براي شفافيت بخشيدن بيشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان براي انتقال پيام مورد نظرشان است.

نظارت رگولاتوري بر اپراتورها از نگاه مردم

در اين زمينه مجيد حقي- معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌وگو با ايسنا، با ذکر ويژگي‌هاي سامانه ثبت شکايات مبتني بر مکان‌ جغرافيائي، گفت: اختلال در اپراتورها جنس‌هاي مختلف دارد، ممکن است از جنس قطعي،Packet loss ، اختلال در کيفيت يا کميت باشد. رويکرد اين سامانه با ذکر مکان جغرافيايي از طرف کاربر اين است که به ما کمک ‌کند، دقيق‌تر به مشکل رسيدگي کنيم. ويژگي ديگر اين سامانه اين است که مردم مي‌توانند شکايت خود و سايرين را در سامانه ببينند. به عبارتي ما تلاش کرديم از نگاه مردم براي ارزيابي اپراتورها استفاده کنيم.

حقي ادامه داد: ويژگي ديگر اين سامانه، رويکردي براي اپراتورهاست که سريع‌تر به حل اشکال بپردازند، زيرا اشکالشان در معرض ديد است. هرچه تعداد اين اشکالات بيشتر باشد، ممکن است در نگاه مردم تاثير بگذارد و از آنجايي که اين موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سريع‌تر موضوع را پيگيري مي‌کنند. اپراتورها جزييات شکايات را مي‌بينند و رسيدگي مي‌کنند.

وي با بيان اينکه طبيعي است در صورت بروز اختلال، اپراتورها از کاربران جزييات مشکل را بخواهند، گفت: طرح کلي يک سوال منجر به پاسخ کلي سوال مي‌شود و ممکن است مشکل همچنان لاينحل بماند، زيرا در آن صورت پيرامون يک موضوع صحبت مي‌شود و نه جزئيات آن. بنابراين در صورت بروز مشکل بهتر است مصداق مشخص شود و ما نيز بتوانيم مطالبات رگولاتوري را به صورت مشخص از اپراتورها داشته باشيم تا قابل قبول بودن پاسخ احراز ‌شود.

سامانه جامع رسيدگي و پاسخگوئي به شکايات شبکه‌هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات روي پورتال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي قابل دسترس است و کاربران با مراجعه به اين سامانه مي‌توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافيايي اعلام کرده و منتظر پيگيري موضوع از طرف رگولاتوري باشند.

منبع: ايسنا

انتهاي خبر / وب سايت اطلاع رساني وايمکس نيوز / شماره: 16581
اخبار مرتبط

نظر شما درباره اين خبر
نام و نام خانوادگي

پست الکترونيک

نظر شما
نظرات

عضویت در خبرنامه
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:

چنانچه قبلا در خبرنامه ثبت نام نموده اید ، در صورت عدم تمایل به ارسال خبرنامه اینجا کلیک کنید

آرشيو خبر ها

نظرسنجي