سرویس تلفن همراه ۱۳۹۷/۳/۳۰ - ۱۱ : ۳۲ شماره: 16658
کدام سيم‌کارت‌ها سلب امتياز مي‌شوند؟
دلايلي مانند بدهي خط موبايل و عدم اقدام به پرداخت صورتحساب مي‌تواند به سلب امتياز از سيم‌کارت‌هاي اعتباري و دائمي منجر شود.

وايمکس نيوز- در صورتي که مشترکان اپراتورهاي همراه به موقع به پرداخت صورتحساب تلفن همراه خود اقدام نکنند، ممکن است به رويه‌هاي قطع بدهي دچار شده و در صورتي که اين روند ادامه داشته باشد، مي‌تواند به سلب امتياز سيم‌کارت بينجامد؛ زيرا اپراتورها مجازند طبق ساختاري که از طرف سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در نظر گرفته شده، با مشترکان بدهکار برخورد و خط آن‌ها را قطع کنند يا اگر اين نپرداختن‌ها ادامه داشته باشد، به سلب امتياز از خط اقدام کنند.

در خطوط دائمي همراه اول، پيامک صورتحساب هر ماه، سوم تا چهارم ماه بعد براي کليه مشترکان ارسال مي‌شود. مهلت پرداخت صورت‌حساب، نيز 21 هر ماه است. در صورت عدم پرداخت قبض طي دو دوره متوالي، 72 ساعت مانده به مهلت پرداخت، اخطار قطع براي مشترک ارسال و پس از آن در صورت عدم پرداخت بدهي، خط تلفن قطعِ يکطرفه‌ي پايان‌دوره خواهد شد. همچنين پس از رسيدن صورت‌حساب ميان‌دوره به 80 درصد وديعه، پيامک اطلاع‌رساني ارسال و در 100 درصد وديعه، خط قطعِ يک‌طرفه‌ي ميان‌دوره مي‌شود.

ودايع خطوط متفاوت بوده و در حال حاضر برخي خطوط مشمول طرح افزايش سقف اعتبار قطع هستند. با توجه به نوع قطع پايان‌دوره يا ميان‌دوره، دو هفته تا يکسال بعد خط قطع دوطرفه مي‌شود. بلافاصله بعد از قطع دو طرفه، نامه اخطار سلب امتياز با مهلت يک‌ساله براي مشترک ارسال مي‌شود. درنهايت در صورت عدم پرداخت بدهي، بر اساس مصوبه 207 رگولاتوري خط سلب امتياز مي‌شود.

در خطوط دائمي ايرانسل، مشترکان با ارسال يک پيامک بدون متن به شماره 5455 مي‌توانند از خلاصه صورت‌حساب دوره گذشته باخبر شوند و نيز براي دريافت صورت‌حساب از طريق ايميل، وارد پورتال کنترل حساب اينترنتي (ecare) شده و گزينه دريافت قبض را انتخاب کنند و يا با ارسال پيامک بدون متن به شماره 5459، از دوره‌هاي آتي صورت‌حساب خود را به صورت پيامکي دريافت کنند.

در صورتي که مبلغ صورت‌حساب براي کاربران دائمي ايرانسل، بيشتر از 12هزار تومان باشد، قبض کاغذي به نشاني پستي مندرج در پرونده ارسال خواهد شد. همچنين مشترکان ايرانسل مي‌توانند از طريق اپليکيشن و نسخه تحت وب «ايرانسل من» همواره ميزان کارکرد خط خود را با جزئيات شفاف ملاحظه و از همان طريق نسبت به پرداخت صورت‌حساب به صورت اينترنتي اقدام کنند.

پس از صدور صورت‌حساب، در صورت تمام نشدن حد اعتبار موجود، کاربران تا روز 28 ماه‌هاي فرد (فروردين، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن) مهلت پرداخت دارند. در صورت‌حساب‌هاي جديد، کاربران مي‌توانند حداکثر تا سه دوره و تا مبلغ 20 هزار تومان پرداخت را به تعويق بيندازند.

در صورتي که مشترک تا مهلت مقرر صورت‌حساب را پرداخت نکند، پس از چهار روز خط ايرانسل دائمي به طور خودکار به حالت تعليق يک‌طرفه درخواهد آمد. پس از گذشت 57 روز از تعليق يک‌طرفه و عدم پرداخت مبلغ، خط به طور خودکار به حالت تعليق کامل (دو طرفه) درخواهد آمد. اگر پس از گذشت 140 روز از صدور صورت‌حساب (51 روز بعد از قطع دوطرفه)، اقدام به تسويه‌حساب نشود، شرکت ايرانسل مجاز است شماره تلفن همراه مشترک را از شبکه حذف و امتياز مالکيت را سلب کند.

منبع: ايسنا

انتهاي خبر / وب سايت اطلاع رساني وايمکس نيوز / شماره: 16658
اخبار مرتبط

نظر شما درباره اين خبر
نام و نام خانوادگي

پست الکترونيک

نظر شما
نظرات

عضویت در خبرنامه
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:

چنانچه قبلا در خبرنامه ثبت نام نموده اید ، در صورت عدم تمایل به ارسال خبرنامه اینجا کلیک کنید

آرشيو خبر ها

نظرسنجي