سرویس تلفن همراه ۱۳۹۷/۸/۱۴ - ۱۸ : ۳۷ شماره: 17177
چه اطلاعاتي قابل تصحيح است؟ راه اصلاح مشخصات در سامانه گمرکي موبايل مسافري
در سامانه پرداخت حقوق گمرکي گوشي تلفن همراه مسافري بخشي براي اصلاح يا ويرايش اطلاعات ثبت شده وجود ندارد و برخي مي گويند اطلاعات کدملي، سيم‌کارت، گذرنامه يا مدل گوشي را اشتباه وارد کرده‌اند و راه اصلاح اطلاعات را نمي‌دانند.

وايمکس نيوز- پس از اجراي کامل طرح رجيستري به تدريج با درگيري تعداد بيشتري از مردم با اين طرح، سوالات مختلفي براي مردم حادث مي شود. يکي از سوالات خريداران گوشي در رابطه با رجيستري، وارد کردن اشتباه اطلاعات گوشي مسافري در سامانه پرداخت حقوق گمرکي است.

برخي مي گويند اطلاعات کدملي، شماره سيم‌کارت، گذرنامه يا مدل گوشي را اشتباه وارد کرده‌اند و مي‌پرسند که راه اصلاح اطلاعات چيست؟

در حال حاضر در سامانه پرداخت حقوق گمرکي گوشي تلفن بخشي به عنوان اصلاح يا ويرايش اطلاعات وجود ندارد و از اين کاربران با اين سوال مواجه شده‌اند.

فارس اين سوال را از کميته اجراي رجيستري پيگيري کرده و اين پاسخ را دريافت کرده است: «در حال حاضر، ثبت گوشي مسافري در دو سامانه سامانه ثبت گوشي مسافري گمرک و سامانه همتا انجام مي‌شود که عدم يکپارچگي سامانه‌ها مشکلات متعددي را براي متقاضيان به وجود آورده است. معضل ديگر اين است که در حالي که سامانه همتا هم صحت اطلاعات و هم تطابق آن با اطلاعات گمرک را چک مي‌کند، سامانه گمرک هيچ‌گونه بررسي بر صحت اطلاعات اظهار شده انجام نمي‌دهد. بنابراين افرادي که در ارائه اطلاعات به سامانه گمرک دقت کافي نداشته‌اند، در مرحله نهايي ثبت گوشي مسافري که در سامانه همتا انجام مي شود، به مشکل برخورد مي کنند و نمي‌توانند گوشي‌ را که عوارض آن را پرداخت کرده‌اند ثبت کنند. براي تصحيح اطلاعاتي که به اشتباه در سامانه گمرک ثبت شده‌اند، فرد مي‌تواند به‌صورت حضوري به ساختمان گمرک بالاتر از ميدان وليعصر مراجعه کند. هرچند اين امکان فقط براي ساکنين تهران فراهم است و طبق گزارشات واصله در شهرستان‌ها متقاضي قادر به تصحيح اطلاعات نخواهد بود. نکته ديگر اين است که اگر شناسه IMEI به اشتباه ثبت شود، فرد به هيچ‌عنوان قادر به تصحيح آن نخواهد بود. مراجعه حضوري به گمرک فقط براي تصحيح اطلاعاتي مانند شماره گذرنامه و مدل و برند مي‌تواند صورت گيرد. هرچند براساس بازخوردهاي گرفته شده، در مراجعات حضوري نيز گاهي مشکلات حل نشده‌اند و متقاضي نتوانسته اطلاعات خود را تصحيح کند. البته به زودي اصلاح سيستمي نيز امکان پذير مي‌شود تا اطلاعات به صورت سيستمي بررسي و اصلاح شده و نياز به مراجعه حضوري رفع شود.»

در نهايت اين کميته از همه افرادي که قصد ثبت گوشي به صورت مسافري دارند، درخواست کرده با دقت اطلاعات خود را ثبت کنند تا در سامانه همتا با مشکل مواجه نشوند و در لحظه کد فعالسازي براي ايشان ارسال شود.

ساختمان شماره 1 گمرک در آدرس خيابان ولي عصر (عج)،  بالاتر از ميدان وليعصر(عج)، نبش کوچه ناصر واقع شده و از ساعت 8 تا 16 پاسخگوي مراجعان است؛ شماره شماره تماس با اين ساختمان نيز 1 - 30-88501425 است.

همچنين يکي ديگر از سوالات شايع خريداران گوشي پس از تکميل طرح رجيستري، زمان انتظار براي دريافت کد فعال سازي گوشي پس از ثبت اطلاعات در سامانه همتا است که پيش از اين فارس پاسخ اين سوال را پيگيري و منتشر کرده است.

منبع: فارس

انتهاي خبر / وب سايت اطلاع رساني وايمکس نيوز / شماره: 17177
اخبار مرتبط

نظر شما درباره اين خبر
نام و نام خانوادگي

پست الکترونيک

نظر شما
نظرات

عضویت در خبرنامه
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:

چنانچه قبلا در خبرنامه ثبت نام نموده اید ، در صورت عدم تمایل به ارسال خبرنامه اینجا کلیک کنید

آرشيو خبر ها

نظرسنجي