سرویس ارتباطات ثابت ۱۳۹۷/۹/۱۰ - ۲۳ : ۳۷ شماره: 17244
خطوط تلفن‌ثابت بدهکار بعد از 2 دوره قطع و بعد از يک سال تخليه مي‌شود
معاون مخابرات در پيگيري تخيله خطوط بدهکار تلفن ثابت، گفت: اگر قبض تلفن ثابت 2 دوره متوالي پرداخت نشود قطع دو طرفه مي‌شود و اگر سه دوره متوالي پرداخت نشود براي مشترک نامه اخطار ارسال و بعد از يک سال خط تخليه مي‌شود.

وايمکس نيوز- يکي از کاربران فارس در بخش فارس من با اين عنوان که «خط تلفن ثابت مردم را تخليه نکنيد تا دوباره با قيمت کلان بفروشيد!» از تخيله خطوط بدهکار تلفن ثابت توسط مخابرات گلايه کرده و مي‌گويد: مخابرات اين خطوط را بعد از گذشت 3 ماه تخليه مي‌کند.

وي نوشته: « اين رويه نادرست شرکت مخابرات بايد اصلاح شود: خط تلفن ثابت مردم که به هر دليل مسافرت، تغيير شغل يا ... بيش از سه ماه راکد باشد، عمدتا به خاطر عدم پرداخت هزينه آبونمان ـ که به نظر مي آيد همچون آبونمان گاز و برق تخلف باشد ـ به سرعت تخليه شده و به ليست فروش ميرود. حال اگر شخص قبلي ـ که با پرداخت پول آن خط را خريده و مالک شده است ـ بخواهد دوباره همان خط را که مشتري ها يا خانواده اش مي شناسند مجددا داير کند، بايد دوباره خط خود را بخرد و پول جديد پرداخت کند. جالب تر آنکه بعضي از اين خطوط با تشخيص کارشناسان آن مرکز تلفن به عنوان خط رند شناسايي شده و مشمول قيمت گذاري ويژه و جديد تا چند ده ميليون تومان ميشوند. به عبارت ديگر ممکن است شما يک خط را که قبلا 50هزار تومان خريده ايد، بعد از يک مسافرت شش ماهه يا توقف کسب و کار يکساله مجبور شويد براي حفظ ارتباطات قبلي با صدها برابر قيمت مجددا از مخابرات خريداري کنيد. به نظر ميرسد اين روند هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع. لطفا پيگيري کنيد!»

پيگيري سوال مردم توسط فارس

فارس اين موضوع را از شرکت مخابرات ايران پيگيري کرده است.

داوود زارعيان معاون مشتريان شرکت مخابرات ايران در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس در پيگيري تخليه خطوط تلفن ثابت بدهکار اظهار داشت: بر اساس مصوبه شماره 207 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، قبض خطوط تلفن ثابت اگر دو دوره متوالي پرداخت نشود مشمول قطع دو طرفه خواهد شد و اگر سه دوره متوالي پرداخت نشود براي مشترک نامه اخطار ارسال و بعد از يک سال خط تخليه مي‌شود که منطق اين موضوع اين است که سرويس  نبايد در کشور بلا استفاده باقي بماند.

وي تاکيد کرد: بنابراين اين گفته مشترک که اعلام کرده اگر خط بيش از سه ماه راکد باشد تخليه مي شود صحيح نيست.
زارعيان افزود: پس از تخليه خطوط بدهکار، اگر خط تخليه شده داراي وديعه باشد وديعه به مشترک عودت داده مي‌شود و اگر بدون وديعه باشد هزينه به آنها تعلق نمي گيرد.

معاون مشتريان شرکت مخابرات ايران تصريح کرد: براي مشترکاني که اعلام مي‌کنند مسافرت بودند يا دسترسي به پرداخت قبض نداشته‌اند، شيوه هاي مختلف پرداخت الکترونيکي قبوض تلفن ثابت از طريق پورتال و سامانه 2000 بدون حضور در محل وجود دارد.

وي تاکيد کرد: همچنين راه حل ديگري نيز براي مشترکاني که تصور مي‌کنند تحت هيچ شرايط قادر به پرداخت نخواهند بود وجود دارد که مشترک مي‌تواند مبلغي را به عنوان بستانکار نصب مخابرات نگه دارد.

به گزارش فارس، عليرغم مفاد مصوبه 207 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات درباره دستورالعمل تخليه خطوط بدهکار، همواره بسياري از مشترکان اين سرويس از نحوه اطلاع‌رساني و اخطار بابت تخليه گلايه دارند و مي‌گويند از اين موضوع مطلع نشده اند.

انتهاي خبر / وب سايت اطلاع رساني وايمکس نيوز / شماره: 17244
اخبار مرتبط

نظر شما درباره اين خبر
نام و نام خانوادگي

پست الکترونيک

نظر شما
نظرات

عضویت در خبرنامه
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:

چنانچه قبلا در خبرنامه ثبت نام نموده اید ، در صورت عدم تمایل به ارسال خبرنامه اینجا کلیک کنید

آرشيو خبر ها

نظرسنجي